Papíry
Nabízíme tiskové materiály pro použití v interieru firem RAUCH, Hahnemühle, Pictorico a Hewlett-Packard. Z hlediska povrchové úpravy materiálů a ekonomické rozvahy Vašich projektů lze naši nabídku rozdělit do tří skupin.
EKONOMICKÁ
- Photolux studioPRO2 Pearl 300 g/m2 - pololesklý povrch
- HP Litho-realistic paper 270 g/m2 - matný povrch
STANDARD
- Hahnemühle Baryta FB 350 g/m2 - lesklý hladký povrch
- Hahnemühle Photo Rag 308 g/m2 - matný povrch
- Hahnemühle Photo Canvas 320 g/m2 - matný povrch, plátno
HIGH-END
- Hahnemühle Photo Rag Pearl 320 g/m2 - pololeslý povrch (pearl)
- Hahnemühle Photo Rag Satin 310 g/m2 - polomatný povrch
- Hahnemühle Fine Art Baryta 325 g/m2 - lesklý strukturovaný povrch
- Hahnemühle Goya Canvas 340 g/m2 - pololesklý povrch, plátno
- PICTORICO OHP Transparency 174 g/m2 - čirý film
Ekonomická kategorie zahrnuje výhradně materiály s PET (polyethylen) povrchem, charakterově analogické standardnímu výstupu minilabu - tedy klasického, chemicky vyvolaného osvitu (RC papír). Vzhledem k použitému materiálu a vyššímu obsahu optických projasňovačů (OBA) u nich nelze garantovat archivní kvalitu, jedná se o spotřební materiál. Povrch materiálů je zcela hladký (mat) nebo velmi jemně strukturovaný (pololesk).
Kategorie „Standard“ obsahuje materiály s optimálním poměrem výkon/cena. Jedná se o barytové „fine art“ papíry. Tyto materiály jsou vyrobeny vrstvením dřevité α-celulosy (Fine Art) nebo bavlny (Photo Rag) s povrchovou úpravou pro inkoustový tisk. Ve skutečnosti neobsahují síran barnatý (látka, která se přidává do klasických i moderních fotografických papírů za účelem zvýšení odrazivosti, bělosti a zlepšení vizuální homogenity povrchu), pouze napodobují charakter skutečných „barytů“. Obsah OBA je však velmi nízký, materiály jsou pH neutrální a splňují nároky pro archivní standard.
Kategorie „High-end“ nabízí maximální kvalitu po technické stránce i z hlediska archivace a sběratelských požadavků. S výjimkou Photo Rag Pearl obsahují tyto materiály síran barnatý, lze je tedy označit za skutečné „barytové papíry“. Photo Rag Pearl neobsahuje žádné OBA, nehrozí tedy změna barevnosti papíru v důsledku poklesu jejich výkonu v čase. Tisková média v této kategorii nabízí maximální možný rozsah reprodukovaných barev, vysokou sytost černé. Povrch materiálů je s výjimkou Baryta FB strukturovaný, podobný grafickým papírům.
Vyšší cenová hladina našich tiskových médií je vyvážena maximální kvalitou převyšující levnější alternativy ve všech směrech – denzitou černé, barvovým gamutem, světlostálostí a celkovou trvanlivostí, ušlechtilým vzhledem i vysokou gramáží.
Inkoustový tisk
Používáme technologii Epson, která patří dlouhodobě ke špičce fine art inkoustového tisku ve světě. Disponujeme tiskárnami řady Stylus Pro – SP 9900 (maximální šíře tisku 1120 mm) a SP 11880 (maximální šíře tisku 1520 mm). Inkousty jsou v nejvyšším tiskovém rozlišení 2880 x 1440 dpi nanášeny na papír piezo-tiskovou technologií, která je založena na vystřikování kapiček pigmentu z tiskové hlavy deformací piezokrystalu elektrickým impulsem. Oproti konkurenčním technologiím termosublimace (Canon, HP) tak Epson dosahuje vyšší rychlosti tisku a flexibility v potisknutelných materiálech. Naše tiskárny využívají řady inkoustů ULTRACHROME HDR, resp. ULTRACHROME K3, které splňují nejvyšší nároky na vizuální kvalitu i světlostálost.
V současné době pracujeme na technologii kombinující čistě grafitové pigmenty v osmi stupních černé s tiskovou technologií Epson piezografie v maximální šířce tisku 160 cm na matné i lesklé materiály. Tímto způsobem lze dosáhnout maximálně světlostálých a vysoce kvalitních monochromatických tisků s velmi detailním a jemným tonálním přechodem.
Adjustace
Adjustace fotografických tisků provádíme na několik typů materiálu. Nejvyužívanějším je DILITE (ekonomická alternativa desky DIBOND od stejného výrobce 3A Composites GmbH ) - kompozitní, 3mm silná deska, složená z polyethylenového jádra oboustranně krytého cca 0,3 mm silnými hliníkovými listy. Přednosti tohoto materiálu jsou vysoká tuhost, minimální tepelná roztažnost, odolnost proti korozi a celková stálost. Tento materiál je vhodný pro adjustace archivních a prodejních exponátů.
Výhody alternativních podložek spočívají především v ekonomické rovině, případně nižší hmotnosti, pokud je tento parametr důležitější než ostatní materiálové vlastnosti. Zde používáme především sendvičové desky KAPAFIX o síle 5 nebo 10 mm. Jedná se o materiál složený z pěněného polyurethanového jádra oboustranně potaženého chromokartonem s hliníkovou výztuhou.
Standardně adjustujeme fotografie také na pH neutrální paspartovací lepenku o síle 3mm.
V případě zájmu jsme schopni kašírovat i další typy materiálů – Forex, Foam X, voštinové desky, plexisklo apod. Vlastní adjustace provádíme pomocí oboustranných samolepících folií, které svými vlastnostmi nedegradují vizuální kvalitu tisku a neohrožují jeho světlostálost.
Nabízíme také specifickou formu adjustace fotografií kašírováním pod čiré extrudované plexisklo, založenou na technologii Diasec. Jedná se o exkluzivní formu prezentace fotografií vhodnou i pro stálé dekorační účely, kvalitativně značně přesahující přímý potisk plexiskla UV inkousty.
Digitalizace
V oblasti digitalizace disponujeme praxí v rámci mnoha projektů od roku 2000.
Digitalizaci fyzických předloh provádíme se záměrem získat maximální množství dat plnohodnotně využitelných při následné obrazové postprodukci. Kvalitu získaných informací nelze jednoznačně definovat parametry vytvořeného obrazového souboru, musíme vycházet z reálných (z technologické konstrukce zařízení vycházejících) limitů stroje a nastavení jeho pracovního režimu. Lidově řečeno – i snímek pořízený telefonem můžeme přizpůsobit do formátu 30x40cm a rozlišení například 360ppi, nicméně jeho obrazová kvalita bude po takové úpravě nesrovnatelně horší, než například data pořízená profesionálním scanerem v nejvyšším rozlišení z negativu 6 x 6 cm.
Obecně lze říci, že o kvalitě digitalizovaných dat rozhoduje kombinace fyzických možností snímacího senzoru (obrazové rozlišení, barvová hloubka, low-pass filtry, materiál filtrů Bayerovy mozaiky, odstup signál - šum, atd.), kvality použitých objektivů (MTF, vinětace a geometrická distorze v celé ploše obrazového pole), režim snímání (nastavení ovladače) a formát zápisu obrazových dat. V případě fotografického procesu také kvalita světelných zdrojů a vhodně upravené prostředí atelieru (barevnost stěn, zatemnění, atd.).
Přímo na provozovně používáme pro běžnou práci scanery Nikon COOLSCAN 9000ED a Epson V750 s ovladacím softwarem SilverFast Ai (případně HDR), který umožňuje zápis neupravených dat, které neprošly skrytou ani přiznanou postprodukcí v ovládacím softwaru zařízení. V případě potřeby zajistíme digitalizaci pomocí zařízení Hasselblad X5 (filmové materiály – formát 3f) nebo Pro Serv ScannTECH 601i (dokumenty do formátu A1 – formát TIFF/8bit na kanál).
Nabízíme také technickou a reprodukční fotografii pomocí přístrojů řady Canon 5D, zábleskových přístrojů Bowens XMS1000 s použitím postupů kalibrace pomocí X-rite CC a uživatelských vstupních profilů (BasiCColor input, X-rite Eye one Pro2). Jsme schopni zajistit a realizovat hig-end fotografické reprodukce pomocí systému SINAR včetně rozvahy a praktické realizace celého digitalizačního projektu.
Kalibrované prostředí
Základem naší práce je snaha o maximální kontrolu kvality obrazového zpracování i výstupu. V tomto kontextu je nezbytné nastavení celého procesu z hlediska CMS (správy barev) ve smyslu implementace norem ISO 12664:2015, ISO 3664:2009 a souvisejících. Nejsme držiteli ISO certifikátu, nicméně nastavení editačního softwaru, kalibrace a profilace všech používaných zařízení (monitorů, scanerů a tiskáren) a úpravu prostor firmy pro softproof i hardproof posouzení tiskových výstupů provádíme a kontrolujeme vlastnimi silami na základě parametrů vycházejících z výše uvedených norem.
K měření používáme spektrofotometr i1 Photo Pro2 a Sekonic C700-R a kolorimetr BasiCColor Discus ve spojení s balíkem softwarových nástrojů BasiCColor. Vytváříme a pravidelně ověřujeme ICC profily všech kombinací tiskových materiálů, inkoustů a tiskáren v daném režimu kvality tisku (RGB i CMYK profily). Dle požadavků na výstup využíváme tisk přímo z Photoshopu přes ovladač tiskárny (RGB) nebo pomocí RIP ovladače Onyx (CMYK).
Osvětlení prostor firmy zajišťujeme grafickými trubicemi MASTER TL-D 90 Graphica 950 tak, aby v rovině stolu byla splněna podmínka osvětlení 5000°K s intenzitou 500 lux pro porovnání tiskového výstupu s obrazem na monitoru. Povrch stolu je středně šedý, sladěný s odstínem uživatelského rozhraní aplikace Adobe Photoshop. Nastavení teploty chromatičnosti monitoru závisí na charakteristice odraženého světla konkrétního nepotištěného tiskového materiálu. Pro běžný, bělený RC fotopapír jsou kalibrační parametry monitoru D 5500°K, jas 85 cd/m2, gamma 2,2.
Používáme wide-gamut monitory s RGB LED podsvitem NEC PA272W-SV2, které jsou schopny v 10bit barvové hloubce zobrazit 99% prostoru Adobe RGB 1998.